گزارش صعود قله چین کلاغ

مختصات سایت (پای کار): 39 S 532409 3961999
تجهیزات فنی مورد استفاده: طناب انفرادی 7میل-1.75 متر
کل زمان حرکت از مبدأ تا پارکینگ (ساعت): 06:00
نحوه دسترسی از شهر مبدأ تا مقصد: تهران - سعادت آباد - بلوار فرحزاد - شهرک مخابرات
مسافت از شهر مبدأ تا مقصد: از میدان کاج ( سعادت آباد ) تا شهرک مخابرات 5 دقیقه
سرپرست برنامه: مهدی فراهانی
نفرات شرکت کننده: آقایان : هادی امجدی مقدم ، سعید صدری ، مجید باروط ، ابوالفضل حسین زاده
بانوان : ملیحه اسدی

تهران

شرح گزارش برنامه

به نام خالق زیبایی ها

رشته کوه البرز مركزي: اين قسمت فشرده ترين ناحيه ي كوهستان البرز از حيث تمركز ارتفاعات است. اين ناحيه ي كوهستاني مرتفع، كه رودخانه ي هراز آن را از سمت شرق و دره ي رودخانه كرج و چالوس آن را از غرب جدا مي ،سازد در حدفاصل شهرهاي آمل و چالوس  و از جنوب در حدفاصل شهر كرج تا تهران و دماوند قرار دارد . ناحيه ی كوهستاني البرز مركزي نيز چون ساير ارتفاعات اين رشته كوه،از نوار جنگلي در قسمت شمالي و ناحيه كوهستاني در قسمت جنوبي تشكيل گرديده و داراي قلل مهم و مشهور زير است: دماوند (5671متر) ، آزادكوه (4390 متر)، خلنو (4375 متر)،كلون بستك ، سي چال ،مهرچال، جانستون ،دو ،خواهرون، دردشت، گرگ، توچال و گل زرد .هر نطقه از شهر تهران که رو به شمال بایستم ، می توانیم کوههای شمال تهران را ببینم ، از شرق به غرب به ترتیب ، قله دارآباد ،قله کلکچال ، قله توچال ، قله پلنگچال ، قله شاه نشین ، قله دو شاخ و در انتها قله چین کلاغ را مشاهده کنید. یکی از مهیج ترین برنامه های کوهنوردی پیمایش خط الراس دارآباد به توچال که در زمستان عبور از تیغه های دارآباد خیلی ارزشمند است، خط الراس دارآباد به چین کلاغ جز برنامه های سنگینی است ، که با آمادگی کامل یک روزه قابل اجرا است.
با توجه به ارزیابی نفرات آموزشی ورودی سال 1399 باشگاه صعود قله چین کلاغ طراحی و اجرا شد. با توجه به نزدیکی میدان کاج به پای کار قله این میدان بهترین نقطه برای قرار حرکت می باشد.
قرار حرکت تیم میدان کاج ، جنب مسجد رسول بود ،راس ساعت 5:45 دقیقه صبح تیم به سمت میدان بهرود و شهرک مخابرات حرت کرد . تقریبا راس ساعت 6:00 صبح تیم در ابتدای دره مسیر حرکت به سمت قله قرارگرفت.بعد از پیمایش از یک ربع وارد مسیری با پوشش درختی شده ایم.
با توجه ورود به فصل تابستان و گرمای طاقت فرسا ، دم دم های صبح در ابتدای دره ، نسیم صبحگاهی کوهستان همه اعضای تیم از طراوت خاصی بهره مند کرد. در امتداد پیمایش دره با شیب ملایمی وارد بخشی از مسیر شدیم ، که پوشش گیاهی انبوهی داشت. در ادامه مسیر نهری کم آب مشاهده کردیم ، که در انتهای پوشش گیاهی منطقه از تنها چشمه منطقه سرچشمه می گیرد.
بهترین نقطه برای کمی استراحت در مسیر صعود قله همین چشمه است. تقریبا با پیمایش یک ساعت به چشمه رسیدیم. از این نقطه تا قله دو مسیر را می توانید انتخاب کنید. مسیر یال اصلی که با کمی تراوس به سمت غرب چشمه بر روی یال صعود قرار می گیریم. که منظره فوق العاده ای از شهر و کوهستان به وجود می آورد. مسیر پاکوب در بالا دست چشمه مسیر دیگری است . که تقریبا با شیب بیشتری به قله می رسیم.
ما با انتخاب مسیر صعود یال اصلی تا قله طی طریق می کنیم. تقریبا در ساعت 9:00 صبح به قله چین کلاغ رسیدیم. که منظر فوق العاده ای را برای اعضاء تیم به ارمغان آورد.قله های که از فراز قله قابل مشاهده است. از غرب به شرق: قله کلکچال ، قله توچال ، شاه نشین ، قله دو شاخ ، قله بندعیش ، قله چشمه علی ، قله پهته حصار می باشد.
با کمی استراحت تیم مسیر برگشت را بین یال اصلی و مسیر صعود پاکوب بالای چشمه انتخاب می کنیم . در راستایی آموزش همراهان تیم برای عبور از مسیرهای شن اسکی بیشتر مسیر برگشت تا قبل از چشمه با فاصله بیشتری از هم  از مسیر شن اسکی زیر قله طی کردیم.
شایان ذکر است: جهت جلوگیری از فرسایش کوهستان بهتر است ، کمتر از مسیرهای شن اسکی استفاده کنیم ، صرفا باشگاه جهت آموزش نفرات خود از این مسیر استفاده کرده است.
به واسطه ورود به فصل تابستان تابش آفتاب در ظهر ، گرمای محیط را دو چندان می کند ، پیشنهاد می شود در فصا تابستان جهت در امان ماندن از گرمازدگی صبح زود را برای صعود انتخاب کنیم.
با کمی استراحت در کنار چشمه ، مسیر برگشت را در پیش گرفتیم. اعضا تیم از آمادگی نسبی خوبی برخوردار بودند. تقریبا در ساعت 12:00 به پارکینگ ماشین رسیدیم.
به امید دیدار شما در باشگاه کوهنوردی و اسکی آلپ

دیدگاه‌ها

جهت ثبت دیدگاه وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید.